Jeroen en Wouter winnen Ultimate toernooi (met foto’s en video’s)

Op vrijdag 9 juli werd bij ODT het jaarlijkse Ultimate toernooi georganiseerd. Hierbij bestaat één tafeltennistafel uit 4 normale tafeltennistafels. Er moest dus veel gelopen worden door de deelnemers.
Klik verder voor enkele foto’s en video’s van het toernooi.

De 5 deelnemende jeugdleden speelden in één 5-kamp om de plaatsen 1 t/m 5. De 16 senioren speelden op de twee Ultimate tafels twee 8-kampen. De nummers 1 t/m 4 van de 8-kampen gingen vervolgens verder naar de kwartfinales. T/m de kwartfinale werden alle wedstrijden gespeeld in 1 game tot 11 punten. Dat lijkt niet veel, maar voor Ultimate table tennis was dit voor de meeste deelnemers meer dan voldoende. De halve finale en finale werden gespeeld in best-of-three wedstrijden tot 11 punten.

De einduitslag bij de jeugd:
1. Jeroen Broos
2. Arnoud Broos
3. Ties Keijzer
4. Seth Frijters
5. Toine Rommers

Vanaf 20 uur waren de senioren aan de beurt. De uitslag van twee 8-kampen was als volgt:

Poule A
1. Joep Schoenmakers
2. Joery Hemelaar
3. Dion Meesters
4. Rob Broumels
5. Christan Steijn
6. Laszlo Czika
7. Wesley Konings
8. Steven Willemse

Poule B
1. Wouter de Heide
2. Joost Schoenmakers
3. Dylan Suijkerbuijk
4. André Hoekstra
5. Nico Schuit
6. Sam Braat
7. Bart Wagemans
8. Ad Roverts

De uitslagen van de kwartfinales:
Joep – André: 11-5
Dion – Joost: 11-9
Dylan – Joery: 11-8
Wouter – Rob: 11-4

De uitslagen van de halve finales:
Joep – Dion: 11-7, 11-2
Wouter – Dylan: 11-7, 7-11, 11-3

De nummers 1 van de beide meerkampen speelden uiteindelijk ook de enorm spannende finale. Hierbij was Wouter net te sterk voor Joep. Joep kon daarmee zijn titel van vorig jaar net niet prolongeren:
Wouter – Joep: 13-11, 7-11, 11-9

Klik verder voor enkele foto’s en video’s van het toernooi.