Thomas en Joost winnen het “We mogen weer” toernooi

Bij de jeugd hebben uiteindelijk 3 deelnemers gestreden om de titel. Tijdens de wedstrijden ging het in plaats van 3 om 4 gewonnen games. Milan is nog niet zo lang geleden gestart met tafeltennissen en liet zien veel van de trainingen te hebben opgestoken. Hij kon de ervaren jeugdspelers Thomas en Seth goed tegenstand bieden. Milan eindigde op de 3de plaats. Milan, ga zo door! De finale ging tussen Seth en Thomas en zij lieten direct zien aan elkaar gewaagd te zijn. Diverse games eindigden dan ook met 2 punten verschil. Thomas wist de spannende wedstrijd met 4-2 te winnen en deze mooie titel binnen te slepen. Thomas, van harte gefeliciteerd.

Rond 20.15 uur zijn we begonnen met het toernooi voor de senioren. We hadden 20 deelnemers welke werden verdeeld over 4 poules van 5 spelers. Ondanks de warmte werd er gestreden om ieder punt. Poule A en B verliepen volledig volgens de ranking zodat Joost en Wilco de eerste plaats konden bemachtigen. In Poule C eindigde ook Joery volgens verwachting op de eerste plaats. Hier konden we overigens nog wel een mooie overwinning van Johnny op John noteren. In poule D werden de spannendste wedstrijden gespeeld. Uiteindelijk ging hier de winst naar Nico maar hiervoor moest hij wel in een zware wedstrijd afrekenen met Lukasz.

Kijk hier voor enkele rally’s uit de finale (met dank aan Bart Wagemans)

Na de poule heeft ieder nog 1 wedstrijd mogen spelen en gezien de warmte was dit een goede keuze. Rond 22.45 was het tijd voor de halve finales welke bestonden uit Joost tegen Nico en Joery tegen Wilco. Nico wist Joost nog goed tegenstand te bieden door één game af te pakken maar kon helaas niet voor een verrassing zorgen. In de 2de halve finale wist Wilco in 3 games af te rekenen met Joery. Zo stonden Joost en Wilco in de finale.

In de finale kwam Joost al snel op een 2-0 voorsprong maar in de 3de game leek Wilco nog iets te kunnen terug doen. Maar helaas was Wilco wederom niet opgewassen tegen de bolle spinballen van Joost. De finale eindigde dan ook in 3-1. Ook voor de 3e plaats moest er worden gestreden. Tijdens de laatste clubkampioenschappen wist Joery nog verrassend te winnen en zo de finale te bereiken. Ook Nico was dit nog niet vergeten en dit kwam tijdens de wedstrijd ook naar voren. Nico gaf Joery weinig kans om zijn eigen spel te spelen en won de wedstrijd met 3-1. Joost, van harte gefeliciteerd met deze verdiende overwinning.

De volledige eindstand luidt:
1 Joost Schoenmakers
2 Wilco Klasen