Online tafeltennisquiz succes!

Een tafeltenniswedstrijd spelen of een tafeltennisquiz spelen: dat is toch andere koek en niet altijd gesneden koek voor de ODT jeugdleden! Dit keer was het niet de vraag wie achter tafel het juiste antwoord kon geven op de effecten van de overkant. Nee, het was deze keer juist de vraag wie de juiste antwoorden kon geven op de ‘special effects’ in de wereld van het quizzen!

Mede-organisator Wilco (toch niet werkend bij een supermarkt?!) zorgde er zelfs voor dat er bij alle deelnemers een smakelijk versnaperingspakket werd thuisbezorgd. Zo konden de jeugdleden tijdens de quizavond tussendoor genieten van een hapje en een drankje, ofwel knabbelen en babbelen!

De allereerste online tafeltenisquiz kwam steeds dichterbij. Alle voorbereidingen waren getroffen.

Op vrijdagavond 14 mei  was het dan zover: tijd om te quizzen! Thuis voor de buis (beeldscherm!) zaten  7 enthousiaste ODT- jeugdspelers te wachten tot het eindelijk 18.30 uur was geworden! Hét startsein voor de 1e online tafeltennisquiz van ODT! Jeroen, Arnoud, Sil, Matthijs, Milan, Thom, Bas en ODT- jeugdtrainer Jeroen (die buiten mededinging meespeelde i.p.v. Jurre) stonden te trappelen om als Max Verstappen uit de startblokken te schieten! Quizmaster Wesley (de toekomstige opvolger van Robert ten Brink!) had zowel in de voorbereiding als op de quizavond zelf alles tot in de puntjes geregeld. Mede- organisator Wilco was jurylid en hield nauwkeurig de scores bij en de tussenstanden na elke ronde.In totaal waren er 5 quizrondes (algemeen, ttv ODT, toernooien, wereldtoppers en olympische spelen) met 5 meerkeuze-vragen per ronde. In elke ronde konden de ODT- jeugdspelers maximaal 5 punten verdienen, 1 punt per goed beantwoorde vraag.

Na 4 rondes was het nog steeds een zenuwslopende nek-aan-nekrace voor goud en zilver tussen Jeroen Broos en Arnoud Broos. En ook een net zo spannende strijd om brons tussen de andere jeugdspelers! Uiteindelijk was het Jeroen Broos, die in de laatste ronde (olympische spelen) de beste eindsprint had en de winnaar werd van deze allereerste online ODT- tafeltennisquiz voor de jeugd. Arnoud eindigde als 2e en Bas ging met de virtuele bronzen medaille naar huis. Zo hadden Bas, Arnoud en Jeroen hun eerste quizz-beker binnengehengeld. Na een erg geslaagde en gezellige quizavond, was het weekend in ieder geval goed afgetrapt.

Hieronder nog de volledige eindstand van de online tafeltennisquiz voor de ODT- jeugdleden:

1. Jeroen Broos, 16 pnt.
2. Arnoud Broos, 13 pnt.
3. Bas Claessen, 9 pnt. (benaderingsvraag beste beantwoord)
4. Milan van der Gaag, 9 pnt.
5. Sil Veeke, 8 pnt.
6. Matthijs Willemse, 7 pnt.
6. Thom Benier, 7 pnt.

Tot snel weer achter de tafeltennistafels of tot een volgende sportquiz!

Sportieve groeten, namens de organisatie,

Wesley Konings, Wilco Klasen en Wouter de Heide (ttv ODT)