Sjoerd Broos en Jibbe Bolster winnen Ultimate toernooi (met foto’s en video’s)

Op vrijdag 7 juni werd voor de 9e keer het jaarlijkse ODT Ultimate toernooi gespeeld (kijk hier voor de vele actiefoto’s en hier voor de video’s). Om 18:30u werd begonnen met de jeugd en vanaf 20:00u gingen de senioren van start. Er waren 4 jeugdspelers die hadden ingeschreven. Na uitleg over de speciale regels van Ultimate tafeltennis, konden zij in een 4-kamp strijden om de prijzen. Bij de senioren waren 10 deelnemers aanwezig. In een ongekend sterk deelnemersveld werd in wedstrijden van 1 game tot 11 punten gespeeld om de eindrangschikking. Vervolgens speelden de nummers 1 t/m 4 van de 10-kamp in een halve finale en finale om de eindoverwinning.

Bij de jeugd was, na de 4-kamp, de uitslag als volgt:

1. Jibbe Bolster, Vice Versa ’51
  2. Jasper Klasen, ODT
  3. Annemein Bolster, Vice Versa ’51
  4. Floris Jonkman, ODT

Voor alle 4 deelnemers was er een chocolade medaille die door organisator Joost Schoenmakers aan werd uitgereikt.

Bij de senioren werd er in een spannende 10-kamp, met veel verrassende uitslagen, gestreden om een goede eindrangschikking van de vervolgwedstrijden. De uitslag van deze 10-kamp was als volgt:

1. Sjoerd Broos, 8 overwinningen
  2. Wouter de Heide, 7 overwinningen
  3. Wilco Klasen, 6 overwinningen
  4. Jeroen de Heide, 5 overwinningen
  5. Dylan Suijkerbuijk, 5 overwinningen
  6. Tomas Maulen, 4 overwinningen
  7. Jelle Schoenmakers, 4 overwinningen
  8. Joep Schoenmakers, 3 overwinningen
  9. Joost Schoenmakers, 3 overwinningen
  10. Rob Kraus, 0 overwinningen

In de eerste halve finale wist Wilco Klasen met 11-3 en 11-6 te winnen van Wouter de Heide. In de tweede halve finale with Sjoerd Broos met exact dezelfde uitslag te winnen van Jeroen de Heide.

In de strijd om plaats 9 en 10 wist Joost met 11-7 en 11-6 te winnen van Rob. Joep won in de strijd om de 7e plaats met 11-9, 11-7 van zijn broer Jelle. Dylan was in een spannende strijd met 10-12, 11-9, 11-9 te sterk voor de heel goed spelende Tomas.

In de mooie finale was Sjoerd toch een maatje te groot voor Wilco. Hij won met 11-5, 11-9 en schreef daarmee voor de 3e keer het Utimate toernooi op zijn naam. Joost Schoenmakers mocht een heerlijke taart aan de winnaar overhandigen. Deze was, heel toevallig, gesneden in 10 stukken. Dus van de taart was al snel niets meer over. Hieronder nog 3 mooie actiefoto’s (alle foto’s zijn hier te vinden, en diverse video’s hier):