Joep Schoenmakers wint 5e ODT Ultimate toernooi

Op vrijdagavond 17 juli werd voor de 5e keer het ODT Ultimate toernooi georganiseerd. En voor het niet weet: Ultimate Table Tennis wordt gespeeld op hele grote tafeltennistafels, bestaande uit 4 normale tafeltennistafels. In de ODT zaal kunnen 2 van deze Ultimate tafels worden opgesteld. Er zijn ook speciale spelregels voor deze officiële tafeltennisvariant die aan alle deelnemers aan het begin van het toernooi werden uitgelegd. Je moet b.v. diagonaal serveren en de bal mag 2 keer stuiten.
Kijk hier voor de foto’s van het toernooi.

Bij de jeugd hadden 8 deelnemers ingeschreven. Zij begonnen hun toernooi om 18:30 uur. Ze werden door organisator Joost Schoenmakers ingedeeld in twee 4-kampen. Er werden wedstrijden gespeeld van één game tot 15 punten. De nummers 1 en 2 van beide 4-kampen speelden via een kruisfinale om de plaatsen 1 t/m 4. De nummers 3 en 4 van iedere 4-kamp speelden nog één wedstrijd om de plaatsen 5 en 6, en 7 en 8.

Uitslag Poule A
1. Jurre van Gaans
2. Jeroen Broos
3. René Kuijstermans
4. Seth Frijters

Uitslag Poule B
1. Arnoud Broos
2. Ties Keijzer
3. Tomas Maulen
4. Toine Rommers

In de halve finales wist Jurre met 15-7 van Ties te winnen en won Jeroen met 15-9 van Arnoud. De finale was erg spannend. Uiteindelijk wist Jurre die met 17-15 te winnen van Jeroen. Arnoud wist door een 15-8 overwinning of Ties de derde plaats bemachtigen.

Réne wist door een 16-14 overwinning op Tomas de 5e plaats te pakken. Seth won tenslotte met 16-14 van Toine en werd zo 7e.

Na de jeugd waren om 20 uur 12 senioren aan de beurt. Jelle Schoenmakers had besloten na lange tijd weer eens zijn batje onder het stof vandaan te halen en dat deed hij zeker niet onverdienstelijk.

Bij de senioren werd in er in twee 6-kampen gestreden. Net als bij de jeugd werd een wedstrijd beslist in één game van 15 punten. Jelle Schoenmakers begon met verlies in zijn poule tegen Joery maar wist daarna alles te winnen en knap de eerste plaats in zijn poule te pakken. In Poule B eindigen Sietse, Wilco en Joost op de gedeelde eerst plaats. Puntentelling bracht de beslissing voor de uitslag in Poule B.

Uitslag Poule A
1. Jelle Schoenmakers
2. Wouter de Heide
3. Joep Schoenmakers
4. Joery Hemelaar
5. Nico Schuit
6. Ad Roverts

Uitslag Poule B
1. Sietse van Meer
2. Joost Schoenmakers
3. Wilco Klasen
4. Dylan Suijkerbuijk
5. Laszlo Czika
6. John van Oers

Na de poules werden er kwartfinales gespeeld. Jelle won met 15-11 van Dylan, Sietse won nipt (16-14) van Joery, Wilco won in een ouderwets lange partij met 16-14 van Wouter en Joep won zeer overtuigend met 15-6 van zijn vader Joost.

In de halve finales werd er gespeeld in Best-of-3 tot de 11 punten. Joep was op stoom en waar hij in de poule nog van broer Jelle verloor, was hij nu veel te sterk en wist met 11-5 en 11-3 te winnen. In de ander halve finale won Wilco met 11-5 en 11-6 van Sietse. In de poule had Sietse echter nog van Wilco gewonnen.

De finale werd een thriller. Joep won de eerste game degelijk met 11-6. In de tweede game kwam Joep 9-6 verloor maar verloor nog met 11-9 van Wilco. In de derde game wist Joep in een gelijkopgaande game met 12-10 te winnen. Een knappe prestatie van de jongste deelnemer uit het veld.

Om de plaatsen 9 t/m 12 werd ook nog gestreden met het volgende resultaat:
9. Laszlo Czika
10. Nico Schuit
11. John van Oers
12. Ad Roverts

Alle foto’s van het toernooi zijn hier te vinden.