Jeroen Christianen wint “We mogen weer” toernooi

Op vrijdagavond 3 juli 2020 vond voor de eerste keer het ODT “We mogen weer” toernooi plaats. Hopelijk krijgen we nooit meer te maken met een lockdown en was dit tevens het laatste “We mogen weer” toernooi. 16 ODT-ers hadden zich ingeschreven om weer eens een aantal wedstrijden te spelen. Nadat iedereen zich had geregistreerd en had laten weten geen klachten te hebben, kon het toernooi beginnen. Organisator Joost Schoenmakers had de spelers ingedeeld in twee 8-kampen waarbij korte wedstrijdjes van 2 games werden gespeeld. Vervolgens speelden de nummers 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6, 7 en 8 nog 2 vervolgwedstrijden (in een best-of-five) voor de definitieve klassering.

Uitslag van poule A:

1. Rob Broumels
  2. Jeroen Christianen
  3. Wilco Klasen
  4. Lukasz Pawlukowski
  5. Dion Meesters
  6. Marcel van Dorst
  7. Laszlo Czika
  8. Johnny Mijs

Uitslag van Poule B:

1. Joost Schoenmakers
  2. André Hoekstra
  3. Joery Hemelaar
  4. Nico Schuit
  5. John van Oers
  6. Edwin van Dorst
  7. Ad Roverts
  8. Ruud van Dorst

In de vervolgwedstrijden om plaats 1 t/m 4 wist André van Rob te winnen. Jeroen won van Joost. De beide nummers 2 van de poules stonden hierbij dus in de finale. Jeroen was in de finale met 3-1 te sterk voor André. Joost wist om de 3e plaats te winnen van Rob.

De complete uitslag van het eerste, en hopelijk laatste, “We mogen weer” toernooi was als volgt:

1. Jeroen Christianen
  2. André Hoekstra
  3. Joost Schoenmakers
  4. Rob Broumels
  5. Wilco Klasen
  6. Joery Hemelaar
  7. Nico Schuit
  8. Lukasz Pawlukowski

9. Dion Meesters
10. John van Oers
11. Marcel van Dorst
12. Edwin van Dorst
13. Laszlo Czika
14. Johnny Mijs
15. Ad Roverts
16. Ruud van Dorst

Na afloop van het toernooi werden de prijzen uitgereikt. Er was een beker voor de 1e en, als verrassing, voor de 12e plaats. Edwin van Dorst was dus de gelukkige. Op bijgaande foto van links naar rechts: winnaar Jeroen Christianen, nummer 2 André Hoekstra en nummer 12 Edwin van Dorst.

Na de prijsuitreiking van de wedstrijden werden, zoals het protocol voorschrijft, nog keurig de tafels schoongemaakt zoals bijgaande foto’s bewijzen.