Joost, Ad en Rafael winnaars clubkampioenschappen (met foto’s)

Op zondag 15 januari werden de jaarlijkse ODT clubkampioenschappen gespeeld (kijk hier voor de foto’s). Bijna 40 ODT-leden hadden zich ingeschreven en stonden om 10 uur te springen om na de inleidende woorden van organisatoren Wilco Klasen en Wouter de Heide te starten met de wedstrijden. Na vele wedstrijden op de 6 tafels in een A-categorie, B-categorie en jeugdcategorie werden omstreeks 17 uur de laatste finales gespeeld. De complete uitslagen van de clubkampioenschappen zijn als volgt.

De A-categorie en B-categorie bestonden beide uit 17 spelers. Bij de jeugd hadden zich 5 spelers ingeschreven.

Na de poules en de kwartfinales (waarin Wilco met 12-10 in de 5e game werd uitgeschakeld door Paul) werden dezelfde halve finales gespeeld als in januari 2023:
Rob – Paul. Paul wist weer een wedstrijd met 2 punten verschil in de 5e game te winnen.
Joost – Wouter: Joost wist deze halve finale met 3-1 te winnen.
De halve finales waren dus gelijk aan vorig jaar, maar de finale was dat niet. De verliezers van de halve finales van vorig jaar, waren nu de winnaars. Joost had in de poule al van Paul gewonnen en dat lukt hem opnieuw in de finale. Hiermee kon Joost, nadat hij voor de laatste keer in 2018 had gewonnen, voor de 10e keer de clubkampioenschappen winnen. De complete uitslag van de A-klasse is als volgt:

1. Joost Schoenmakers
2. Paul Verhaard (verliezer finale)
3. Wouter de Heide, Rob Broumels (verliezers halve finale)
5. Dylan Suijkerbuijk, Wilco Klasen, Joery Hemelaar, Nico Schuit (verliezers kwart finale)
9. Gory Buermans
10. Edwin van Dorst, Chris v/d Brand, Frits Knobel
13. Marcel van Dorst, Peter van Dissel, Kees Nuyten
16. John van Oers, Paul van Delft

Dat tafeltennis nog op hoge leeftijd op een prima niveau beoefend kan worden, bleek wel in de B-klasse. In de A-klasse ging een 60-jarige er met de prijs van door, maar dat is nog niets met wat er gebeurde in de B-klasse. De 85-jarige! Ad Roverts pakte hier overtuigend de titel in een veld van 17 deelnemers (net als vorig jaar!). De complete uitslag in de B-klasse is als volgt:

1. Ad Roverts
2. Frank Konings (verliezer finale)