ODT Ultimate: 11 mannen en Vicky (met foto’s en video’s)

Op vrijdag 9 juni werd bij ODT voor de 8e keer het ODT Ultimate toernooi gespeeld. 12 echte die-hards, die niet bang zijn om een beetje te moeten lopen, hadden zich ingeschreven. En daarbij 1 dame: Vicky Schijven. Maar ook onze 80-plusser Ad Roverts had weer ingeschreven. Klasse Ad!

Klik hier voor de foto’s van het ODT Ultimate toernooi en hier voor enkele video’s van de finale.

Dat Ultimate Table Tennis iets anders is dan normaal tafeltennis, bleek wel uit de uitslagen. De 12 spelers werden door organisator Joost Schoenmakers in twee 6-kampen ingedeeld. Iedere wedstrijd ging om 2 games (een 1-1 gelijkspel was dus ook mogelijk). Wouter de Heide en Joep Schoenmakers, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, werden daarbij als 1e in hun poule geplaatst. De nummers 1 t/m 4 gingen daarna in kwartfinales, halve finales en een finale spelen om de winst.

De uitslag van de 6-kampen was als volgt:

Poule A

1. Wouter de Heide
  2. Jelle Schoenmakers
  3. Joost Schoenmakers
  4. Dylan Suijkerbuijk
  5. Robin Honcoop
  6. Ad Roverts

Poule B

1. Vick Schijven
  2. Wouter van Eekelen
  3. Joep Schoenmakers
  4. Lukasz Pawlukowski
  5. Sam Braat
  6. Tomás Maulen

Alle vervolgwedstrijden werden vervolgens in een best-of-three gespeeld. Het werden vele lange wedstrijden waardoor de finale pas na 1 uur was afgelopen.

Ad en Tomás speelden om de 11e en 12e plaats. Tomás wist in 3 games te winnen.
Robin en Sam speelden om de 9e en 10e plaats. Robin wist in 3 games te winnen.

In de eerste kwartfinale speelde 2e divisie speelster Vicky tegen 4e klasser Dylan. Vicky moest er hard voor werken om deze wedstrijd te winnen dankzij de sterke forehand van Dylan. Het werd uiteindelijk 14-12, 7-11 en 11-6 voor Vicky.

De broers Jelle en Joep wilden in de 2e kwartfinale niet voor elkaar onderdoen. Joep wist uiteindelijk met 11-13, 11-2 en 11-8 te winnen.

Regerend kampioen Wouter de Heide had het niet zo lastig tegen Lukasz en wist met 11-5 en 11-4 te winnen in de 3e kwartfinale.

In de 4e kwartfinale wist Joost met een verdedigende taktiek te winnen van Wouter van Eekelen. Het werd 11-9, 8-11 en 11-7.

In de halve finale had Wouter de Heide weer een eenvoudige wedstrijd. Het werd 11-1 en 11-3 tegen Joost die niet opgewassen was tegen de vastheid en het loopvermogen van Wouter.

Vicky en Joep speelden een spannende wedstrijd in de 2e halve finale waarbij Vicky de big points wist te maken. Het werd 12-10 en 11-9 voor Vicky.

De finale tussen Wouter en Vicky was een geweldige wedstrijd met prachtige spinballen van Vicky en Wouter die met heel hard werken alles terug op tafel kreeg. Na de finale waren beide spelers doodop. Maar Vicky bleek uiteindelijk sterker dan alle 11 mannen. Ze wist Wouter met 13-11, 10-12 en 11-7 te verslaan.

We feliciteren Vicky met deze fraaie toernooiwinst en rekenen erop dat ze volgend jaar haar titel komt verdedigen. Klik hier voor de foto’s van het toernooi en hier voor enkele video’s van de finale.