Frederik en Lukasz winnen Jac Weijts toernooi

In 2022 heeft de tafeltennisvereniging van Harella de organisatie van dit dubbeltoernooi op zich genomen. Voorafgaande aan dit dubbel-toernooi worden traditioneel de prijzen van de recreantencompetitie RRTC uitgereikt. Competitieleider Wim Hopmans, zelf spelend bij Smash uit Noordhoek mocht de wisselbeker uitreiken aan team…….. Smash; dus mocht Wim zelf namens Smash de beker in ontvangst nemen.

Vervolgens kon de strijd om de wisseltrofee behorende bij het Jac Weijts dubbeltoernooi beginnen.

In 2022, het eerst jaar dat de organisatie van het evenement in handen was van Harella waren er 14 deelnemende teams. Dit jaar was de interesse behoorlijk wat groter: 26 teams stonden op de deelnemerslijst, waaronder de kampioenen van vorig jaar (en vele jaren daarvoor) Joery Hemelaar en Arno de Legé.

De 26 teams werden verdeeld in 4 poules met 5 teams en 1 poule met 6 teams. In de hoogste poule waren uiteraard Joery en Arno ingedeeld, maar ook Frederik van Overbeek en Lukasz Pawlukowski, beide spelen bij ODT. De organisatie had al onderkend dat de strijd om de wisselbeker hoogstwaarschijnlijk zou gaan tussen deze 2 teams. Tot aan hun onderlinge ontmoeting hadden beide teams al hun wedstrijden gewonnen. Een gelijke tussenstand dus. Ook na de eerste 2 games in de finalewedstrijd stonden de teams nog gelijk; pas in de derde en beslissende games moesten Joery en Arno buigen voor de nieuwe winnaars van het Jac Weijts dubbeltoernooi Frederik en Lukasz. Joery mocht als winnaar van vorig jaar de wisselbeker uitreiken.

In poule B werden Rody Hulleman en Henk van Mechelen van Set Point Huijbergen de winnaars.

In poule C wonnen Dion van Dooren en Jarl Kurpershoek van TCO 78 uit Ossendrecht.

In poule D waren 6 teams ingedeeld. De winst ging naar Arnold Jan Willemse en Jan Maas van De Stoof / ODT. Op een gedeelde plaats 3, 4 en 5 eindigden Mariëlle de Bie met broer Gert Elst, Fred van Crugten en Martin v d Waal, en Lou Aanraad met Antoon Nagtzaam.

In poule E waren Hans van Nassau en Chris van Gurp de winnaars.

Alle deelnemers mochten na afloop een flesje bier naar keuze mee naar huis nemen.

Kortom, een geslaagd, gezellig dubbeltoernooi dat zeker de komende seizoenen vervolgd zal worden.

Lia en Cecilia zorgden achter de bar er voor dat de inwendige mens niet vergeten werd. Bedankt Cecilia en Lia.