Familie Pawlukowski wint weer Familietoernooi

Kijk hier voor de foto’s van het toernooi.

Op zondag 13 november jl vond het ODT-Kanjers! Uitzendbureau Familietoernooi plaats. Een mooie deelnemerslijst van 12 teams met vertegenwoordigers uit alle geledingen van ODT (50+, NTTB spelers, recreanten en jeugdspelers). Ook was er weer een maximale spreiding in niveau. Van een net begonnen jeugdlid van 7 tot en met ervaren 2de klassers. Iedereen speelde weer perfect in de geest van het Familie toernooi: Gedoseerd als het nodig is en volle bak als het kan. Dat zorgde weer voor een gezellige en sportieve sfeer. In de ochtend werd in 3 poules van 4 teams gestreden om 8 plaatsen in de 2 A poules en de 4 plaatsen in de B poule. In de middag plaatsten de winnaars van de beide A poules zich voor de finale om de grote Kanjers! Uitzendbureau Cup.

In de 1ste A poule werd al snel duidelijk dat Lucasz Pawlukowski en zijn vrouw Monika niet van plan waren zonder slag of stoot afscheid te nemen van de Kanjers! Cup. Oudgediende Fons Broos, die het tafeltennissen nog niet verleerd bleek, dapper bijgestaan door zwager Ad Suijkerbuijk van de 50+ spartelde het meest tegen.

Maar ook Wesley Konings bijgestaan door schoonvader Moon Fok Lam, met originele penhouder greep en een big smile op het gezicht, en recreant Mike Couwenbergh met zijn vrouw Chantal zorgden voor de nodige pittige ontmoetingen. Toch moest iedereen de winst aan Lucasz en Monika laten.

In de 2de A poule waren Joep Schoenmakers en vriend Nigel Verhagen de favorieten. Nigel met heel weinig ervaring ontpopte zich van een schoorvoetende speler in de ochtend tot een echte toernooitijger in de middag. Zij gingen vol voor de finale. Jasper Klasen samen met vader Wilco, die onmiskenbaar de tafeltennisgenen aan zijn zoon heeft meegegeven, vocht het felst om de finale ook te halen maar moest toch genoegen nemen met plaats 2. Bas vd Zanden samen met vader Mark, die opviel door zijn knappe spel, en jeugdspeler Tygo van Steenpaal, die sinds vorig jaar flinke progressie heeft gemaakt, samen met moeder Roos, zorgden voor mooie wedstrijden maar konden Joep en Nigel ook niet van de finale af houden.

De finale, onder deskundige leiding van Chantal Couwenbergh, begon met het enkel tussen Joep en Lucasz. Een spannende ontmoeting op hoog niveau. Joep kon zijn 7-3 voorsprong in de 1ste game niet over de finish trekken. Lucasz hield daarna de deur in de 2de game dicht en liet Joep, ondanks verwoede pogingen, niet meer in de wedstrijd komen. Daarna volgden Nigel en Monika. Monika won de 1ste game. In de 2de game vocht Nigel echter sterk terug. In de verlenging moest hij toch met 14-12 het hoofd buigen. Hiermee was de finale beslist en konden Lucasz en Monika de Kanjers Cup weer inpakken.

In de B poule werden Dylan Suijkerbuijk en vriend Devyn de Vos de duidelijke winnaars.
In de ochtend in een zwaar bezette poule afgevallen lieten ze nu niet met zich sollen. Zelfs de sterk spelende Daan van Beek met vader Arjan kon dat niet voorkomen. Zij werden nog fel op de huid gezeten door Johan van Batenburg en dochter Elle. Nummer 4 in deze poule werden de dappere Damian Verhulst (7 jaar, net begonnen en het eerste toernooi al achter de rug) en moeder Anuschka. Damian sleepte terecht de aanmoedigingstrofee in de wacht.

Uitslagen

Poule A