Joost en Christian winnen Stijve Spieren toernooi

Op vrijdag 11 september werd bij ODT het traditionele Stijve Spierentoernooi gespeeld.
Uiteindelijk stonden 21 spelers te trappelen om het eerste toernooi van het nieuwe toernooi te gaan spelen. Organisator Wouter de Heide had 16 spelers ingedeeld in de A-Klasse en 5 spelers in B-Klasse.

In de A-klasse werd gespeeld in 4 vierkampen waarna de 4 nummers 1, de 4 nummers 2, de 4 nummers 3 en de 4 nummers 4 om de eindklassering zouden spelen. Iedereen kon dus 6 wedstrijden spelen en dat was voor de meeste spelers voldoende om de spieren weer los te krijgen. In de B-klasse werd een 5-kamp gespeeld met wedstrijden in best-of-7.

Hieronder de uitslagen van de poules in de A-klasse. De grootste verrassing was toch wel dat Jeroen Christianen, nog herstellende van zijn bruiloft en huwelijksreis, zijn meerdere moest erkennen in Lukasz.

Poule A:
1. Lukasz Pawlukowski
2. Jeroen Christianen
3. Ruud Knobel
4. Peter van Dissel

Poule B:
1. Joost Schoenmakers
2. Ludo Gommers
3. Dion Meesters
4. Rob van der Valk

Poule C:
1. Wilco Klasen
2. Joery Hemelaar
3. Laszlo Czika
4. John van Oers

Poule D:
1. Sietse van Meer
2. Wouter de Heide
3. Joep Schoenmakers
4. Edwin van Dorst

In de B-klasse was de eindstand van de poule (en daarmee ook van de B-klasse) als volgt:
1. Christian Steijn
2. Wesley Konings
3. Natascha Rops
4. Steven Willemse
5. Martijn Willemse

De finale in de B-klasse werd beslist door een 4-1 overwinning van Christian op Wesley. Het werd: 11-9, 11-8, 7-11, 11-6, 12-10 voor Christian.

In de A-klasse kwamen in de tweede ronde met 4-kampen meer gelijkwaardige spelers tegenover elkaar te staan. Dat leverde vaak lange en spannende wedstrijden op met regelmatig wedstrijden die beslist werden met 2 punten verschil in de 5e game.

Hieronder de complete eindstand van de A-klasse:

1. Joost Schoenmakers
  2. Sietse van Meer