Rob en Edwin spelen 1000 wedstrijden voor ODT

Op vrijdagavond 16 september werd in zowel Raamsdonkveer als Ossendrecht ODT-historie geschreven! Rob Broumels (ODT 1) en Edwin van Dorst (ODT 4) speelden deze avond hun 1000e competitiewedstrijd in hun ODT-carrière. Deze bijzondere, sportieve marathon-prestatie was er één van de zeer lange adem. Maar liefst 40 seizoenen (20 jaar!) clubtrouw blijven en nog steeds enthousiast en fanatiek achter tafel staan: een prestatie van formaat!
Vanaf najaar 2000 wordt er NTTB-competitie gespeeld bij ttv ODT. Marcel van Dorst passeerde in voorjaar 2022 als eerste de magische grens van 1000 en leidt deze eeuwige ODT-ranglijst. Hier voegden Rob en Edwin zich eind september toe aan deze exclusieve ‘Club van 1000’.
Rob was in Raamsdonkveer zo scherp als een mes en versloeg Smash-speler Maikel van der Galien met 11-8,11-9,11-8. In Ossendrecht boekte Edwin in z’n 1000e partij eveneens een overtuigende overwinning, tegen TCO’er Michiel van Dooren (11-8,14-16,11-6,11-2).
Als beloning werd voor beide ODT- marathonmannen de traditionele slagroomschnitt met de taartkaarsjes uit de koelkast gehaald en smakelijk naar binnen gewerkt!

De volgende ODT’ers, die de 1000 zullen naderen, zijn Wouter de Heide (974), Wilco Klasen (963), John van Oers (961) en ‘Nestor’/ ‘Sir’ Chris van den Brand (933).
Voor nu: gefeliciteerd, Rob en Edwin!
Voor alle ODT’ers: proost op alle competitiewedstrijden die nog in het vat zitten!😀. Geniet van elke sportieve strijd achter tafel!
Groeten, Wouter de Heide