Ad Roverts en René Kuijstermans winnen dubbeltoernooi

Op zondag 27 maart is het TTV ODT Dubbeltoernooi gehouden na een afwezigheid van bijna 5 jaar. In het totaal hebben er 14 leden deelgenomen. De senior- en jeugdleden werden op sterkte ingedeeld zodat er zoveel mogelijk gelijkwaardige teams konden worden gemaakt. Gedurende het toernooi kreeg je de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen. Aangezien onze jeugdleden nog niet veel ervaring hadden opgedaan met het dubbelspel was dit ook een mooie gelegenheid voor de ervaren senioren om hun kennis en kunde over te dragen. Het was dan ook mooi om te zien hoe er onderling werd gediscussieerd en tips werden gegeven om het spel te verbeteren.

Er zijn deze dag drie zeskampen gespeeld waardoor iedere speler 15 wedstrijden kon spelen. Een wedstrijd werd gespeeld over 2 games waarbij met iedere gewonnen game een punt kon worden verdiend. Aan het einde van de dag werden alle punten bij elkaar opgeteld en konden de prijswinnaars worden bepaald. Bij de jeugdleden was het een spannende strijd en was zelfs de laatste wedstrijd beslissend. René kon Tomas op 2 punten voorblijven en ging er met de titel van door. Bij de senioren was er een mooie strijd om de tweede plaats. Deze ging tussen Joep en Nico. Ook hierbij was de laatste wedstrijd bepalend en wist Joep uiteindelijk één punt meer te behalen. Maar de uiteindelijke winnaar was de 83 jarige Ad. Hij wist alle NTTB spelers ruim voor te blijven en laat hierbij zien dat het dubbelspel voor iedereen, en alle leeftijden, toegankelijk is. Ad en René, van harte gefeliciteerd met het behalen van de dubbeltitel.

Aan het toernooi hebben ook Lynn en Jasper meegedaan. Zij zijn nog niet zo lang geleden gestart met tafeltennissen maar vonden het leuk om een keer aan een officieel toernooi mee te doen. We hadden dan ook een apart programma opgesteld waardoor zij wedstrijden konden spelen, diverse trainingen konden uitvoeren en zij waren ook scheidsrechter bij de overige wedstrijden. Aan het einde van de dag kwamen we tot de conclusie dat Lynn en Jasper evenveel wedstrijdpunten hadden behaald. Ze eindigden dan ook op een gedeelde eerste plaats. Ook Lynn en Jasper van harte gefeliciteerd.

Vooraf aan het toernooi werd aangekondigd dat er twee bijzondere prijzen zouden worden uitgereikt, namelijk “Grootste talent van het toernooi” en “Meest waardevolle speler van het toernooi”. Deze titels werden uiteindelijk toegewezen aan Daan van Beek en Tygo Steelpaal. Ook Daan en Tygo van harte gefeliciteerd.

Hieronder zien jullie de totale uitslag van het toernooi en een foto van de prijswinnaars:

Beginnende jeugd:

1. Lynn Broumels en Jasper Klasen