Wilco en Joost in finale 2e opwarmtoernooi

Op vrijdag 28 januari werd het 2e ODT opwarmtoernooi gespeeld. Na een succesvolle editie vorige week, werd afgelopen vrijdag de 2e editie gehouden. Het was een mooie gelegenheid om wedstrijdritme op te doen voor de tafeltenniscompetities die binnenkort van start gaan.

Vorige week was Rob Broumels de winnaar van het 1e opwarmtoernooi. Hij versloeg in de finale Wilco Klasen. Rob was er afgelopen vrijdag niet bij, dus het was zeker dat er een nieuwe winnaar van het 2e opwarmtoernooi zou komen.

Afgelopen vrijdag waren 12 spelers op het 2e opwarmtoernooi afgekomen. Deze werden door organisator Wilco Klasen op rating in twee 6-kampen ingedeeld. Op 6 tafels werd er een volledige ronde van de twee 6-kampen gespeeld. En na iedere wedstrijd had iedereen 5 a 10 minuten pauze. Als Wilco dan riep “Ja, we gaan weer”, stond iedereen braaf op voor de volgende ronde. In 5 ronden werden zo de beide 6-kampen helemaal uitgespeeld met voldoende wedstrijden en ook voldoende rust.

De einduitslag van beide 6-kampen was als volgt:

6-kamp A
1. Joost Schoenmakers
2. Ludo Gommers
3. Ruud van Dorst
4. Edwin v.d. Kasteele
5. John van Oers
6. Peter Schoenmakers

6-kamp B
1. Wilco Klasen
2. Lukasz Pawlukowski
3. Frits Knobel
4. Marcel van Dorst
5. Edwin van Dorst
6. Bart Wagemans

Na afloop van de 6-kampen werd door iedereen nog één wedstrijd gespeeld. Joost en Wilco speelden om plaats 1 en 2, Ludo en Lukasz om plaats 3 en 4, etc.
De spannendste wedstrijd was die om plaats 3 en 4 tussen Ludo en Lukasz. Ludo wist die uiteindelijk, na een 10-4 voorsprong in de 5e game, met 11-9 in de 5e game te winnen.

In de finale speelden Joost en Wilco. Wilco kon het Joost niet heel moeilijk maken, waardoor Joost met een 3-0 overwinning het 2e opwarmtoernooi op zijn naam schreef. Wilco moest dus, net als vorige week, genoegen nemen met een 2e plaats.

Hierbij de volledige uitslag:
1. Joost Schoenmakers
2. Wilco Klasen