Er mag weer meer vanaf 26 juni !

DEN HAAG – Demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) tijdens een persconferentie. Het kabinet kondigt een nieuwe versoepeling van de coronamaatregelen aan. ANP PHIL NIJHUIS

Beste leden, jeugdleden en ouders van jeugdleden,

Ik ben blij jullie te kunnen melden dat we met ingang van 26 juni wéér meer mogen. Dit zijn de versoepelingen voor nu:

• Er is geen beperking meer in het aantal personen dat in onze accommodatie mag zijn. Wel moeten we 1,5 meter afstand blijven houden (behalve tijdens het sporten).
  • De kantine mag weer gewoon open blijven. Een vaste zitplaats blijft verplicht. Er zijn tien zitplaatsen aan de tafels en drie zitplaatsen aan de bar toegestaan. Er mogen dus maximaal 14 personen tegelijk in de kantine aanwezig zijn: 13 zitplaatsen en één barman/vrouw. Zo kunnen we 1.5 meter afstand ook daar garanderen.
  • Er mag weer publiek aanwezig zijn tijdens trainingen en wedstrijden. Ouders van jeugdleden die hun kinderen naar ODT brengen mogen dus in de kantine blijven.